Friday, April 1, 2016

Lunch Presentation Meeting Guidelines

発表案内 Presentation guideline (scroll down for English)

<プレゼンテーションの準備>
パワーポイントを使用する
(動画使用しないで下さい)
スライドは、最大10枚までに限る
配布資料はしないとする
文字のフォントは32ポイントに設定する

スライド1:イベント名、日時、会場、テーマ、発表者と連絡先
スライド2:発表者の自己紹介(趣味、等)
スライド3:発表内容の目次あるいは流れ
スライド4:ポイント1(もしあれば、プラス映像)
スライド5:ポイント2 (もしあれば、プラス映像)
スライド6:ポイント3 (もしあれば、プラス映像)
スライド7:まとめ、3点の中、一番覚えてほしい点とは?
スライド8:おわり

タイムスケジュール
12:00-12:10 English Cafeに来て、パソコン・プロジェクターの準備、司会の打ち合せ
12:10-12:20 プレゼンテーション実施
12:20-12:30 質疑応答
12:30-12:40 交流タイム 
12:40-12:45 お知らせ、片づけ、解散


Slide preparation
Use PowerPoint
Use photos (please do not use videos)
Number of slides is approximately 10
There is no need to give handouts during the presentation
Set font size to at least 32 point

Slide no. 1: Event name, date, time, place, theme, presenter name and contact
Slide no. 2: Introduction of presenter (hobbies, birthplace, etc)
Slide no. 3: Flow of presentation (Table of contents)
Slide no. 4: Point 1 (plus photos if available)
Slide no. 5: Point 2 (plus photos if available)
Slide no. 6: Point 3 (plus photos if available)
Slide no. 7: Conclusion (the one single point that you want listeners to remember most)
Slide no. 8: End of presentation

Time schedule
12:00-12:10  Set up PC and projector, mini-meeting with moderator
12:10-12:20  Presentation
12:20-12:30  Q&A
12:30-12:40  Free time to mingle around
12:40-12:45  Announcements, Clean up the place, End of presentation

No comments:

Post a Comment